adresa: |
U Pošty 26 533 52 Staré Hradiště Česká republika |
tel: |
+420 466 415 755 |
e-mail: |
marketing@rcd.cz |
|
obchod@rcd.cz |
IČO |
48173703 |
DIČ | CZ48173703 |
Předseda představenstva RCD Radiokomunikace a.s., pan Ing. Tomáš Ditrt, byl na mimořádném Shromáždění delegátů Krajské hospodářské komory pardubického kraje zvolen předsedou KHK Pk pro volební období 2023 až 2026. Úvodní slovo předsedy je dostupné ve Zpravodaji 1/2024.
2023 - Projekty Izrael. V roce 2023 jsme úspěšně zrealizovali 3 větší projekty pro izraelského zákazníka. Jednalo se o dodávku technologie pro pokrytí vnitřních a podzemních prostor rádiovým signálem v pásmech FM, 160MHz a 700MHz. Vzhledem k většímu počtu přenášených služeb a jejich vzájemné frekvenční blízkosti byl velkou výzvou i vývoj sdružovacích obvodů, které zajistí dostatečnou vzájemnou izolaci jednotlivých systémů. Dva ze zmíněných projektů budou mít pokračování i v dalších letech, kdy by se měla dodat další technologie pro rozšíření stávající oblasti pokrytí.
RCD vybudovala spojení pro hasiče a další složky IZS v silničních tunelech ČR a dodala vlastní technologii pro železniční tunely v Izraeli a do železničního tunelu Ejpovice.
RCD vyvinula a dodala pro Policii ČR speciální rádiovou síť s repeatery, skrytými radiostanicemi a s vlastním příslušenstvím, umožňujícím skryté nošení.
RCD Radiokomunikace dodala pro operátory GSM Telefónica, T-Mobile a Vodafone, Ministerstvo vnitra ČR a Ministerstvo obrany ČR tzv. na klíč, tj. projekt, inženýring, výroba, montáž a oživení, více než:
RCD Radiokomunikace zajišťuje servis dodaných zařízení v režimu Hot-line,
tj. 24 hodin denně 7 dní v týdnu.
RCD Radiokomunikace vyvinula duplexní analogový transceiver řady MTR450, který je použit speciálně pro HW a SW integraci do systému DUAL-MODE GSM-R. Tyto transceivery jsou vyráběny ve spolupráci s německou firmou HFWK, která od roku 1982 vyvíjí a vyrábí traťové rádiové systémy pro národní a mezinárodní železnice. Zkušenosti obou firem byly použity při vývoji DUAL-MODE GSM-R lokomotivního terminálu určeného pro hlasový a také datový přenos. Modulová architektura tohoto zařízení umožňuje realizaci systému v několika variantách, které jsou schopny zajistit provoz jak na mezinárodních tak i národních tratích. Více než 8000 těchto lokomotivních rádiových terminálů je nasazeno v provozu na drahách SRN a okolních států.
Jednotlivé moduly systému jsou navrženy jako karty zasunuté do 19“ panelu, který je umístěn v různě řešených skříních splňujících požadavky na EMC, krytí IP a tepelnou odolnost. Koncepce zařízení umožňuje jednoduchou a rychlou výměnu modulů a optimální řešení různých variant podle požadavků zákazníka. V neposlední řadě zabezpečuje efektivitu diagnostického systému, rychlý servis a nízké ceny za výcvik železničního personálu.
RCD Radiokomunikace následně vyvinula další transceiver řady MTR451, který splňuje speciální požadavky SNCF (Francouzských drah) a je pro ně v současné době vyráběn. Dosud bylo dodáno více než 5000kusů.
Více informací o systémech rádiového spojení na železnicích zde.
RCD Radiokomunikace dodává pro operátory GSM, Dopravní podnik hlavního města Prahy a Ministerstvo vnitra ČR rádiové systémy TETRA a TETRAPOL na klíč tj. projekt, inženýring, výroba, montáž a oživení pro metro Praha. RCD Radiokomunikace připravuje modernizaci rádiového spojení pro zabezpečení provozu vlaků.
Rádiová síť v metru Praha (služba) | Frekvenční pásmo |
Policie ČR (speciální síť) | 80 MHz |
Dopravní podnik (původní rádiová služební síť pro spojení s vlaky) | 160 MHz |
TETRAPOL (Policie ČR - Integrovaný Záchranný Systém.) | 400 MHz |
TETRA (Dopravní podnik hl. m. Prahy, Magistrát hl. m. Prahy.) | 450 MHz |
GSM (operátoři GSM : Telefónica, T-Mobile, VODAFONE) | 900 MHz |
RCD Radiokomunikace dodává systémy pro zajištění rádiového spojení v tunelech a jiných podzemních prostorech. Návrhy, výroba a instalace zařízení pro pokrytí rádiovým signálem jsou provedeny v následujících tunelech:
Komunikace | Název |
Návrh | Výroba | Instalace | Rok |
Městský okruh Praha |
Strahovský tunel | 1997 | |||
Metro Praha | Tunelový úsek I.P. Pavlova - Muzeum | 1999 | |||
Městský okruh Brno | Husovický tunel | 1999 | |||
Městský okruh Praha | Letenský tunel | 2001 | |||
Slovenská dialnica D1 | Tunel Branisko | 2003 | |||
Městský okruh Praha | Tunel Mrázovka | 2004 | |||
Městský okruh Praha | Velín Strahov - rekonstrukce | 2004 | |||
Slovenská dialnica D3 | Tunel Horelica | 2004 | |||
Dálnice D5 | Tunel Valík | 2006 | |||
Dálnice D8 | Tunel Libouchec | 2006 | |||
Dálnice D8 | Tunel Panenská | 2006 | |||
Městský okruh Brno | MÚK Hlinky | 2007 | |||
Dálnice D1 | Tunel Klimkovice | 2008 | |||
Slovenská dialnica D1 | Bôrik - pouze IZS | - | 2009 | ||
Silniční okruh kolem Prahy |
Komořanský tunel | 2010 | |||
Silniční okruh kolem Prahy | Lochkovský tunel | 2010 | |||
Městský okruh Brno | Královopolský tunel | 2012 | |||
Městský okruh Praha |
Tunelový komplex Blanka | 2015 | |||
Dálnice D8 | Tunel Prackovice | plán 2016 | |||
Dálnice D8 | Tunel Radejčín | plán 2016 | |||
Městský okruh Brno | Žabovřeská | - | - | - | |
Slovenská dialnica D1 | Šibeník | - | - | - | |
Železniční tunel | Vítkov | - | - | - | |
Železniční tunel | Plzeň | - | - | - | |
Železniční tunel | Beroun | - | - | - | |
Železniční tunel | Praha - Kladno 1 | studie | - | - | - |
Železniční tunel | Praha - Kladno 2 | studie | - | - | - |
Železniční tunel | Praha - Kladno 3 | studie | - | - | - |
Železniční tunel | Praha - Kladno 4 | studie | - | - | - |
Železniční tunel | Zahradnický | studie | - | - | - |
RCD Radiokomunikace realizuje vývoj a výrobu rádiových zařízení podle zadání zákazníků včetně odborných konzultací, měření a komplexního zajištění realizace projektu.
Příklady realizovaných řešení:
RCD Radiokomunikace realizovala rozsáhlejší pagingové systémy např. v těchto společnostech:
RCD Radiokomunikace se podílela na vývoji kooperačních úkolů hrazených z fondů EU. Úkoly byly zajišťovány týmem složeným ze specialistů zemí Německa, Velké Británie, Francie, Norska, Dánska, Polska a České republiky.
WAVESHIFT – vývoj a výroba super vysokofrekvenčního (SHF) nekontaktního čidla. Projekt Evropské Unie - kontrakt EC číslo COOP-CT-205-016927. Vývoj probíhal v letech 2006 až 2007. Výroba je realizována v Velké Británii.
OPTIPORT – vývoj a výroba nového účinnějšího a bezpečnějšího přenosného systému pro optimalizaci dopravy v námořních přístavech EU. Projekt Evropské Unie-kontrakt EC číslo COOP-0033015-OPTIPORT. Vývoj probíhal v letech 2006 až 2008. Výroba je realizována v Dánsku.