adresa: |
U Pošty 26 533 52 Staré Hradiště Česká republika |
tel: |
+420 466 415 755 |
e-mail: |
marketing@rcd.cz |
|
obchod@rcd.cz |
IČO |
48173703 |
DIČ | CZ48173703 |
2023 - Projekty Izrael. V roce 2023 jsme úspěšně zrealizovali 3 větší projekty pro izraelského zákazníka. Jednalo se o dodávku technologie pro pokrytí vnitřních a podzemních prostor rádiovým signálem v pásmech FM, 160MHz a 700MHz. Vzhledem k většímu počtu přenášených služeb a jejich vzájemné frekvenční blízkosti byl velkou výzvou i vývoj sdružovacích obvodů, které zajistí dostatečnou vzájemnou izolaci jednotlivých systémů. Dva ze zmíněných projektů budou mít pokračování i v dalších letech, kdy by se měla dodat další technologie pro rozšíření stávající oblasti pokrytí.
RCD dodala "na klíč" pro mobilní operátory a složky IZS desítky stanovišť pro rádiové pokrytí terénu, obchodních a kancelářských center.
RCD vybudovala spojení pro hasiče a další složky IZS v silničních tunelech ČR a dodala vlastní technologii pro železniční tunely v Izraeli a do železničního tunelu Ejpovice.
RCD Radiokomunikace dodala pro operátory GSM Telefónica, T-Mobile a Vodafone, Ministerstvo vnitra ČR a Ministerstvo obrany ČR tzv. na klíč, tj. projekt, inženýring, výroba, montáž a oživení, více než:
RCD Radiokomunikace zajišťuje servis dodaných zařízení v režimu Hot-line,
tj. 24 hodin denně 7 dní v týdnu.
RCD Radiokomunikace vyvinula duplexní analogový transceiver řady MTR450, který je použit speciálně pro HW a SW integraci do systému DUAL-MODE GSM-R. Tyto transceivery jsou vyráběny ve spolupráci s německou firmou HFWK, která od roku 1982 vyvíjí a vyrábí traťové rádiové systémy pro národní a mezinárodní železnice. Zkušenosti obou firem byly použity při vývoji DUAL-MODE GSM-R lokomotivního terminálu určeného pro hlasový a také datový přenos. Modulová architektura tohoto zařízení umožňuje realizaci systému v několika variantách, které jsou schopny zajistit provoz jak na mezinárodních tak i národních tratích. Více než 8000 těchto lokomotivních rádiových terminálů je nasazeno v provozu na drahách SRN a okolních států.
Jednotlivé moduly systému jsou navrženy jako karty zasunuté do 19“ panelu, který je umístěn v různě řešených skříních splňujících požadavky na EMC, krytí IP a tepelnou odolnost. Koncepce zařízení umožňuje jednoduchou a rychlou výměnu modulů a optimální řešení různých variant podle požadavků zákazníka. V neposlední řadě zabezpečuje efektivitu diagnostického systému, rychlý servis a nízké ceny za výcvik železničního personálu.
RCD Radiokomunikace následně vyvinula další transceiver řady MTR451, který splňuje speciální požadavky SNCF (Francouzských drah) a je pro ně v současné době vyráběn. Dosud bylo dodáno více než 5000kusů.
Více informací o systémech rádiového spojení na železnicích zde.
RCD Radiokomunikace dodává pro operátory GSM, Dopravní podnik hlavního města Prahy a Ministerstvo vnitra ČR rádiové systémy TETRA a TETRAPOL na klíč tj. projekt, inženýring, výroba, montáž a oživení pro metro Praha. RCD Radiokomunikace připravuje modernizaci rádiového spojení pro zabezpečení provozu vlaků.
Rádiová síť v metru Praha (služba) | Frekvenční pásmo |
Policie ČR (speciální síť) | 80 MHz |
Dopravní podnik (původní rádiová služební síť pro spojení s vlaky) | 160 MHz |
TETRAPOL (Policie ČR - Integrovaný Záchranný Systém.) | 400 MHz |
TETRA (Dopravní podnik hl. m. Prahy, Magistrát hl. m. Prahy.) | 450 MHz |
GSM (operátoři GSM : Telefónica, T-Mobile, VODAFONE) | 900 MHz |
RCD Radiokomunikace dodává systémy pro zajištění rádiového spojení v tunelech a jiných podzemních prostorech. Návrhy, výroba a instalace zařízení pro pokrytí rádiovým signálem jsou provedeny v následujících tunelech:
Komunikace | Název |
Návrh | Výroba | Instalace | Rok |
Městský okruh Praha |
Strahovský tunel | 1997 | |||
Metro Praha | Tunelový úsek I.P. Pavlova - Muzeum | 1999 | |||
Městský okruh Brno | Husovický tunel | 1999 | |||
Městský okruh Praha | Letenský tunel | 2001 | |||
Slovenská dialnica D1 | Tunel Branisko | 2003 | |||
Městský okruh Praha | Tunel Mrázovka | 2004 | |||
Městský okruh Praha | Velín Strahov - rekonstrukce | 2004 | |||
Slovenská dialnica D3 | Tunel Horelica | 2004 | |||
Dálnice D5 | Tunel Valík | 2006 | |||
Dálnice D8 | Tunel Libouchec | 2006 | |||
Dálnice D8 | Tunel Panenská | 2006 | |||
Městský okruh Brno | MÚK Hlinky | 2007 | |||
Dálnice D1 | Tunel Klimkovice | 2008 | |||
Slovenská dialnica D1 | Bôrik - pouze IZS | - | 2009 | ||
Silniční okruh kolem Prahy |
Komořanský tunel | 2010 | |||
Silniční okruh kolem Prahy | Lochkovský tunel | 2010 | |||
Městský okruh Brno | Královopolský tunel | 2012 | |||
Městský okruh Praha |
Tunelový komplex Blanka | 2015 | |||
Dálnice D8 | Tunel Prackovice | plán 2016 | |||
Dálnice D8 | Tunel Radejčín | plán 2016 | |||
Městský okruh Brno | Žabovřeská | - | - | - | |
Slovenská dialnica D1 | Šibeník | - | - | - | |
Železniční tunel | Vítkov | - | - | - | |
Železniční tunel | Plzeň | - | - | - | |
Železniční tunel | Beroun | - | - | - | |
Železniční tunel | Praha - Kladno 1 | studie | - | - | - |
Železniční tunel | Praha - Kladno 2 | studie | - | - | - |
Železniční tunel | Praha - Kladno 3 | studie | - | - | - |
Železniční tunel | Praha - Kladno 4 | studie | - | - | - |
Železniční tunel | Zahradnický | studie | - | - | - |
RCD Radiokomunikace realizuje vývoj a výrobu rádiových zařízení podle zadání zákazníků včetně odborných konzultací, měření a komplexního zajištění realizace projektu.
Příklady realizovaných řešení:
RCD Radiokomunikace realizovala rozsáhlejší pagingové systémy např. v těchto společnostech:
RCD Radiokomunikace se podílela na vývoji kooperačních úkolů hrazených z fondů EU. Úkoly byly zajišťovány týmem složeným ze specialistů zemí Německa, Velké Británie, Francie, Norska, Dánska, Polska a České republiky.
WAVESHIFT – vývoj a výroba super vysokofrekvenčního (SHF) nekontaktního čidla. Projekt Evropské Unie - kontrakt EC číslo COOP-CT-205-016927. Vývoj probíhal v letech 2006 až 2007. Výroba je realizována v Velké Británii.
OPTIPORT – vývoj a výroba nového účinnějšího a bezpečnějšího přenosného systému pro optimalizaci dopravy v námořních přístavech EU. Projekt Evropské Unie-kontrakt EC číslo COOP-0033015-OPTIPORT. Vývoj probíhal v letech 2006 až 2008. Výroba je realizována v Dánsku.